Specjaliści badający zachowania komunikacyjne współczesnych ludzi zauważyli niedawno, że wiele osób coraz bardziej odchodzi od kupowania gazet codziennych czy kolorowych magazynów w tradycyjnej formie drukowanej. Zamiast tego coraz większą popularność zdobywają tak zwane e-wydania, czyli po prostu wydania elektroniczne publikowane w Internecie. Z pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma ogromny rozwój nowych technologii. Pojawienie się niewielkich komputerów czy popularnych ostatnio smartfonów i tabletów, które umożliwiają korzystanie z zasobów internetowych niemal w każdym momencie i miejscu sprawia, że korzystanie z e-prasy stało się po prostu dużo łatwiejsze i wygodniejsze niż czytanie wielkoformatowych gazet. Ponadto prasa elektroniczna ma tę przewagę nad prasą tradycyjną, że może być niemal na bieżąco uaktualniana. Kolejną jej zaletą jest hipertekstowość. Internet umożliwia odsyłanie czytelnika do kolejnych informacji na dany temat, w tym także informacji filmowych czy dźwiękowych. Tego efektu nie da się osiągnąć w przypadku wydrukowanego artykułu.